Проектът е значим, защото през последните 20 години, с развитие на демократичните процеси и градската култура, се забелязва сериозна активизиране на изявите на уличното изкуство и ъндърграунд културата. Същевременно в европейски и световен контекст въпросните творчески проявления вече са припознати като пълноценна част от световната култура и цивилизация – излагат се в музеи, предлагат се в галерии, обект са на защита на недвижимото културно наследство.
Това състояние на нещата позволява тяхното натрупване в градската среда и в превръщането им в своеобразен обект на изследване. Каква информация можем да извлечем от образците на уличното/стенно изкуство? Традиционно тази материя би била припозната като изследователско поле за представители на визуалните изкуства (художници, изкуствоведи, фотографи, художествени критици, режисьори). Тя обаче носи огромен заряд и потенциал за изследване на визуалната опосредствана комуникация и то за периоди от човешката история, за които няма никакви писмени свидетелства (праистория).
Хипотезата, че мотивите на творческият акт „днес“ се доближават до мотивите на творческият акт в едно далечно „вчера“, доказана със съставянето на научна класификация на двете проявление, ще даде фундаментална научна информация за главния двигател на човешката култура и цивилизация – съхраняването и предаването на информация чрез изображение. Изследването е иновативно както с методологията си на сравнителен анализ между двете културни проявления, така и с опита да се натрупа емпирично и експериментално доказана информация за културни пластове, които традиционно са обект на научни интерпретации.
Стенното праисторическо изкуство е сравнително добре проучено в световен, но не и в национален план. Тъй като в България на археологическо ниво издирването на пещерна живопис е недостатъчно, а у нас има само едно известно находище на петрограми (пещерата Магурата), за нуждите на проекта и сравнителния анализ ще бъдат използвани базите данни на световната организация за проучване на скалното изкуство – Bradshaw Foundation. Класификацията на двата културни пласта (праисторически и съвременен) ще почива на изследователската работа на българският археолог Тодор Стойчев [2005]. За нуждите на проекта ще бъде обработен и масива от информация, натрупан за съвременната стенна изобразителна култура, проучвана от Олег Гочев [2010]. Информационното осигуряване с емпиричен материал на проекта ще почива и на информацията, систематизирана от София Графити Тур.